Kaip iš parduodamo automobilio uždirbti daugiau?

Norint gauti didžiausią galimą kainą už parduodamą automobilį, verta pradėti nuo realios paklausos ir pasiūlos Lietuvoje įvertinimo. 2025 m. gegužę naudotų automobilių pirmą kartą registruota net 5.1% mažiau nei prieš metus, todėl pirkėjai turi stipresnę derybinę poziciją. Tuo pat metu analitikai prognozuoja, kad sumažėjusios palūkanų normos artimiausiais mėnesiais gali suaktyvinti prekybą, tad kainos gali pamažu pradėti kilti.

Tačiau be šio makro lygmens, taip pat vertėtų įvertinti ir dalykus, kuriems turite tiesioginę įtaką ir jūs patys. Tinkamai pasiruošę automobilio pardavimui ir priėmę teisingus sprendimus galite tikėtis iš pardavimo uždirbti daugiau. Svarbiausia – skirtingų automobilio pardavimo kanalų įvertinimas ir jų pasirinkimas.

Automobilių supirkimas

Automobilių supirkėjai siūlo pinigus tą pačią dieną ir patys sutvarko registravimo, utilizavimo ar kitus būtinus dokumentus. Paslaugų kainynas rodo, kad 2025 m. automobilių supirkimo sandoriai svyruoja nuo 100 iki 1 000 Eur, o vidurkis siekia apie 300 Eur, tačiau tai priklauso nuo konkretaus parduodamo automobilio. Kuo geresnė parduodamo automobilio techninė būklė ir kuo brangesnė jo markė ir modelis, tuo didesnė jo supirkimo kaina. Norėdami gauti didžiausią sumą už savo automobilį, naudokitės automobilių supirkimo platformomis, tokiomis kaip „Autohubas“, kad pasiektumėte kuo daugiau supirkėjų vienu metu.

Automobilių supirkimas yra ypač patrauklus, kai transporto priemonė yra su techniniais trūkumais ar jums tiesiog reikia greitų lėšų. Tačiau reikia turėti omenyje, kad gaunama suma dažnai būna 20-40% mažesnė už tą, kurią įmanoma gauti automobilį parduodant per skelbimų portalus.

Automobilių skelbimų portalai ir socialinių tinklų grupės

Lietuvoje didžiausią auditoriją pasiekia tokie portalai. Vien „Autoplius“ 2025 m. I ketvirtį fiksavo beveik 83 tūkst. sudarytų sandorių – 8.3% daugiau nei pernai, todėl gerai parengtas skelbimas vis dar suteikia didžiausią šansą parduoti už aukščiausią įmanomą kainą.

Socialinių tinklų grupės ir diskusijų forumai leidžia pasiekti suinteresuotą auditoriją. Trūkumas tas, kad kai kuriais atvejais reikia investuoti laiką į bendravimą su potencialiais pirkėjais: rengti atsakymus, automobilio prezentaciją ir dažnai teks palaukti, kol atsiras pirkėjas. Nors kai kurios socialinių tinklų grupės veikia panašiai kaip skelbimų portalai: užtenka patalpinti savo parduodamo automobilio nuotrauką.

Prekybos atstovų „trade-in“ pasiūlymai

Jeigu nenorite rūpintis automobilio skelbimais ir apžiūromis, automobilį galima išmainyti jį atiduodant automobilių salonui, kaip įnašą už naują transporto priemonę. Tokios paslaugos paprastai užima 2-6% galutinės kainos komisinį mokestį ir mažina atsakomybę už vėlesnius gedimus, tačiau gauta suma būna pastebimai mažesnė už savarankiško pardavimo rinkos vidurkį. Tokį variantą vertėtų svarstyti, kai laikas svarbesnis už maksimalią grąžą arba kai automobilis turi smulkių defektų, kurių nenorite taisyti patys.

Automobilio pardavimas dalimis

Jei automobilio rida didelė, bet dalys dar paklausios ir neblogos kokybės, dalimis parduoti gali būti visai pelninga. Praktika rodo, kad populiarių modelių dalimis realizuojama vertė gali viršyti supirkimo ar metalo laužo pasiūlymą du-keturis kartus. Vis dėlto procesas reikalauja techninių žinių, sandėliavimo vietos ir laiko atsakinėti pirkėjams dėl kiekvienos smulkmenos.

Jei tai nėra priimtina, visada galima apsvarstyti ir variantą pasinaudoti supirkėjų paslaugomis ir automobilį parduoti dalimis per juos.

Metalo laužo supirkimas ir utilizavimas

Kai automobilis yra smarkiai surūdijęs ar apgadintas avarijoje, vienintelė reali išeitis lieka metalo laužas. 2025-07-09 Lietuvos metalo laužo kainų indeksas nurodo 220 Eur/t už plieną ir geležį, tad vidutinio, apie 1.2 t svorio automobilio likutinė vertė siekia maždaug 250 Eur prieš mokesčius.

Nuo birželio įsigaliojančios ES galutinio eksploatavimo pabaigos (ELV) taisyklės įpareigoja išduoti sunaikinimo pažymėjimą ir didina reikalavimus plastikų bei metalų perdirbimui, todėl oficialūs supirkėjai siūlo šiek tiek geresnes kainas nei kiti.

Kurį automobilio pardavimo kanalą pasirinkti pelningiausia?

Didžiausią grąžą duoda nuosekli automobilio pardavimo strategija: pirma galite pabandyti skelbimuose, vėliau – aukcionuose, o tik tada svarstyti supirkėją ar metalo laužą. Tačiau optimaliausia, kai vienu metu jūsų skelbimą pamato kuo daugiau skirtingų pirkėjų. Dėl šios priežasties skelbimo patalpinimą automobilių skelbimų portaluose galite derinti su užklausos išsiuntimu supirkėjams per juos vienijančias automobilių supirkimo platformas. Tokiu būdu galite įvertinti skirtingus pasiūlymus ir pasirinkti didžiausią kainą pasiūliusį pirkėją.

Kuo automobilis yra vertingesnis savo technine būkle, marke, modeliu ar komplektacija, tuo labiau verta investuoti laiką į automobilio pardavimą. Tuo tarpu daužta, nevažiuojanti ar visiškai eksploatacijai nebetinkama transporto priemonė greičiausiai atsipirks tik kaip metalo laužas, tad ilgesnis pardavimo procesas neatneštų papildomos naudos.

Finero - finansai, verslas, paslaugų palyginimas
Logo