Franšizė

Franšizė (angl. Franchise) – tai verslo modelis, kai verslo savininkas licencijuoja savo prekės ženklą, prekės pavadinimą ir veiklos metodus kitai šaliai. Tai leidžia franšizės gavėjui pardavinėti produktą ar paslaugą su franšizės davėjo sukurtu prekės ženklu.

Franšizės davėjas paprastai teikia franšizės gavėjui pagalbines paslaugas, pavyzdžiui, vietos parinkimo, mokymo, produktų tiekimo, rinkodaros planų ar finansavimo. Mainais už tai franšizės gavėjas paprastai franšizės davėjui moka vienkartinį pradinį mokestį ir tęstinį mokestį, kuris paprastai yra franšizės veiklos bendrųjų pardavimų procentinė dalis.

Franšizė gali būti naudingas verslo modelis abiem šalims. Franšizės davėjas gali plėsti savo prekės ženklą ir verslą neturėdamas kapitalo naujoms vietoms atidaryti, o franšizės gavėjas gali gauti naudos iš to, kad dirba su jau žinomu prekės ženklu. Gerai žinomi franšizės verslo pavyzdžiai: McDonald’s, Subway ir Starbucks.

Finero - finansai, verslas, paslaugų palyginimas
Logo